17 Ağustos 2014 Pazar

Enjektörler Neden Arıza Yaparlar ?

Dizel sistemler son 30 sene içerisin de oldukça büyük bir değişim göstererek gelişmiş ve büyümüştür. Dizel hem ekonomik hem de çevre dostu olmasın dan dolayı insanlar arasında çok tercih edilir bir hale gelmiştir. Günümüz de trafiğe çıkan araçların %80 i dizel motorlu araçlar olup insanların hem cebine büyük bir katkı da bulunmuş hem de havanın kirlenmemesin de önemli bir faktör oynamışlardır. Mazot fiyatlarının şu günler de çok yüksek olmasına rağmen dizel motorlu araçlar tercih edilmektedir.
Dizel motorlu araçların benzinli araçlar dan bir eksisi de bakımlarının zor ve pahalı olmasıdır. Örnek vermek gerekirse dizel araçların enjeksiyon sistemin de ki arızalardır. İnsanlar biraz daha bütçelerin den kısarak ucuz mazota yönelmektedir. Ucuz mazot ise temizlenmemiş içersinde pislik barındırdığı için dizel araçların enjeksiyon sistemin de ki enjektör memelerinin tıkanmasına ve enjektörlerin arıza yapmasına neden olmaktadır.


Enjektörler, dizel araçlar da mazotu pistonlara püskürten en önemli ve hassas parçalardan bir tanesidir.  Ucuza alınmış kaçak mazotlar bu nazik parçayı tıkayıp bozmakta ve aracın performansını etkileyip daha fazla mazot yakmasına yol açmaktadır.  Aracınız enjektörlerinin bozulduğunu kısaca size siyah duman atarak belli eder. En belirgin özelliği budur.  Bu parçaların tamiri çok nadir olarak yapılmaktadır ve genelde düzen tutmamak da ve yeniden arıza çıkarmaktadır. 


En sağlam ve temiz yolu aracınızın enjektör memesini bir pompa ustasında değiştirmenizdir.  Genel de siyah duman atan araçları çoğu sürücü her gün trafik de muhakkak görüyordur. Bazen kamyon bazen otobüs kimi zamanda normal binek araçlarda görülen bir şeydir ve hava kirliliğine neden olmaktadırlar. Bu tür araçların enjektör memeleri biran önce değiştirilmeli aracın sağlıklı bir şekilde yoluna devam etmesi sağlanmalı ve hava kirliliğinin de önüne geçilmesi gerekmektedir. Dizel araç sahipleri her 25.000 eğer iyi mazot kullanıyorsanız 40.000 de bir aracın enjektör bakımını yaptırmalıdır. Bu kriterleri göz önün de bulundurmayan sürücüler araçları enjektör arızası verdiğin de 500 TL – 5000 TL arasın da bir rakamı gözden çıkarmalıdırlar. Dizel motorlu araçlarda periyodik bakımların aksatılmaması, özellikle yakıt filtresinin zamanında değiştirilmesi enjektörlerin kullanım verimi için gereklidir. Yakıt deposundaki mazotun tamamı bitmeden üzerine deponuzu doldurmanız olası sorunların önünü kapatacaktır. Çünkü deponuzda ki yakıt da olan pislik deponun tabanına çökmüştür ve yakıt azaldıkça araç deponun dibinde ki pis mazotu çekmeye başlar. Bu da enjektörleri bozmaya yetecektir.

2 yorum:

  1. sorento 2007 enjektor meme si nosu kactır.dlla p150 1608 mi p dlla153 1608 mi.slm.lar.

    YanıtlaSil
  2. pejo partner orjin 2012 Tüm takım nekadar slm

    YanıtlaSil